Nevíte jak vysvětlit, že město se skládá z něčeho víc nežli z domů a prostoru mezi nimi? Že utváří síť vztahů mezi lidmi, místy, službami, ale i společenskými událostmi aj.? Je složité vysvětlit, že čím hustší a propojenější tato síť bude, tím taková místa nabízí svým obyvateům a uživatelům více výhod a větší stabilitu?

Potřebujete zapojit žáky, studenty či dospělé občany do veřejné diskuse o městském rozvoji?

Potřebujete sebrat informace o názorech a preferencích budoucích občanů na to, jaké služby, místa či akce jsou pro ně klíčové a do čeho by mělo město investovat?

Na to všechno Vám postačí základní mapový podklad, tužka, lepící štítky a můžete se začít bavit o tom, co kde ve městě stojí, kam chodíte nakupovat, kde rádi trávíte čas, kde se co děje a koná za významné apolečenské akce atd. To vše pak můžete zaznamenávat do své mapy, ale též na prázdný arch, kde své podněty budete tužkou propojovat i s podněty ostatních, abyste viděli, co s čím souvisí. A jak propojit význam jednoho místa či jedné události s druhou? Ke všemu, co do mapy zaznamenáte, se ptejte, proč. Proč zde rád nakupuji, proč zde trávím čas, proč je tato kavárna či park tak oblíbený, co dalšího procházky pod korunami stromů nabízí? Může to být jeho napojením na MHD? Blízkostí dobré kavárny či obchodního centra?

Pokud se chcete inspirovat možnostmi zobrazení města a jeho vztahů, inspirujte se v příloze prací architektky Karolíny Kopecké.

Metodiky ke stažení
Metodiky ke stažení
ukázka z workshopu

Výstupy projektu

Poznámky

*****

Karolína Kopecká pro “The city of Vaasa”

Licence Creative Commons

Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní

Související metodiky a návody


Smysly v architektuře

Mateřská škola, Střední škola / Gymnázium, Základní škola | 21.06. 2020


Jak vidí pták

Základní škola | 01.12. 2017


Veřejný prostor a lidé

Střední škola / Gymnázium, Základní škola | 24.04. 2015